BBC News le oferă într-un material candidaţilor la un loc de muncă şase paşi care trebuie făcuţi de aceştia pentru a avea succes la interviul de angajare, conform mediafax.ro
1. Ajungeţi de fiecare dată la timp – „La timp înseamnă cu 15 minute mai devreme de ora interviului”
Primul pas pe care un candidat trebuie să îl facă este să ajungă la timp la interviul de angajare. „La timp înseamnă cu 15 minute mai devreme. Dacă ajungeţi cu mai mult de 15 minute mai devreme va trebui să aşteptaţi mai mult, ceea ce poate fi incomod, dar cele 15 minute mai devreme nu sunt negociabile”, afirmă Lauren Ferarra, care se ocupă cu recrutarea la o agenţie din Statele Unite.
2. Pregătiţi-vă foarte bine şi încercaţi să anticipaţi întrebările care vi se vor pune
Recitiţi descrierea job-ului pentru care aţi aplicat şi încercaţi să anticipaţi întrebările care vi se vor pune. „Pentru a avea succes la interviu trebuie să ştiţi cu cine vorbiţi”, susţine Kristy Stromberg, care lucrează la un site de job-uri, SimplyHired.com.
„Documentaţi-vă în legătură cu compania [n.r.. – care scoate la concurs postul] şi cu persoana care vă va intervieva. Nu pariaţi, vindeţi. Vi se vor pune întrebări legate de experienţa dumneavoastră. Anticipaţi ce caută compania. Pe cine vor să angajeze şi ce tip de probleme încearcă ei să rezolve?”, îi mai sfătuieşte Kristy Stromberg pe cei care merg la un interviu de angajare.
3. Zâmbiţi la interviu: „Oamenii subestimează zâmbetul”
Prima impresie este vitală la un interviu. Dacă sunteţi o persoană prietenoasă aveţi mai multe şanse să lăsaţi o impresie plăcută. „Zâmbetul, strângerea mâinii şi contactul vizual sunt deosebit de importante”, este de părere Lauren Ferarra. „Oamenii subestimează zâmbetul. Tendinţa este să fiţi nervoşi şi crispaţi la un interviu şi trebuie să faceţi în aşa fel încât să le arătaţi angajatorilor că sunteţi persoanele cu care doresc să lucreze”.
4. Modul în care vă controlaţi nervozitatea
Chiar şi cei mai buni candidaţi pot să aibă emoţii şi să fie nervoşi în ziua interviului. Michael Weiss, profesor de comunicare în public, susţine că e important ca oamenii să se axeze pe vocea lor şi să evite ca tonul lor să fie cel al unei persoane nervoase. „Puteţi avea multă adrenalină şi aceasta va avea un efect şi asupra vocii. Exersaţi cu voce tare întrebările. Faceţi exerciţii de respiraţie, calmaţi-vă şi concentraţi-vă”.
5. Nu minţiţi
„În zilele noastre este foarte uşor ca cineva să cerceteze o persoană prin LinkedIn sau prin alte reţele sociale. Angajatorii pot să consulte persoane pentru a afla dacă aţi făcut cu adevărat ceea ce spuneţi că aţi făcut”, spune Stromberg.
6. Mulţumiţi
După ce interviul s-a terminat, singurul lucru pe care trebuie să-l faceţi este să trimiteţi un e-mail sau să îi scrieţi o notă persoanei care v-a intervievat. Lauren Ferarra spune că este foarte important să lăsaţi o impresie bună. „Asiguraţi-vă că aveţi cartea de vizită a angajatorului. Trimiteţi un e-mail, mulţumiţi, pentru că angajatorul îşi va aminti asta”.
A.P